دکتر مهدیه مهدویان در گفتگو با خبرنگار پیام خانواده اظهار داشت: بعضی از یادگیریها مانند زبانآموزی غیرمستقیم است.
وی ادامه داد: در تربیت معنوی حوزههای مختلفی دخیل هستند که یکی از آنها حوزه تربیتی بهعنوان تعلیم و تربیت کودکان است.
مهدویان ابراز داشت: اگر ما ایمان به خداپرستی را در کودک تقویت کنیم درواقع پایگاه اصلی فطریات را میتوانیم در بچهها داشته باشیم.
وی افزود: آغاز حس مذهب از دوسالگی است یعنی بازخورد یادگیری از این سن نشان داده میشود.
این روانشناس و مدرس دانشگاه تصریح کرد: فطرت یک تربیت است بهطوریکه همه انسانها یک فطرت خداجو دارند علاوه بر این ما در بخشی از تربیت معنوی خداجویانه رفتار میکنیم یعنی با فطرت خداجو رفتار میکنیم و بهنوعی بچه را با ایمان تربیت میکنیم.
وی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر کودک را با اختصاصهایی که برای یک انسان هست مثل فردی دلسوز ،انساندوست و در واقع با صفات برتر و باارزش پرورش میدهیم .
مهدویان تصریح کرد: شکلگیری ویژگیهای شخصیتی و باثبات، مهمترین مسئله در تربیت معنوی است.
روانشناس و استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: یکی از هویتهایی که در دوران کودکی با بچه با او روبرو میشود تفاوت او در پسر و دختر بودن هست و اینکه شخصیت خودش را بشناسد.
مهدویان ادامه داد: در تربیت معنوی باید به فطرت ، ذات ، بایدها و اصلیتهای کودکان رجوع کنیم و آنها را بررسی کنیم.